Aurubis Employer Brand: onze medewerkers zijn ons “meest waardevolle element”

Olen | donderdag 21 maart 2024

  • “Jij bent ons meest waardevolle element” is de kernboodschap van het nieuwe Aurubis Employer Brand
  • De medewerkers van Aurubis zijn authentieke merkambassadeurs geworden en weerspiegelen de diversiteit van het dynamisch groeiende multimetaalbedrijf
  • Roland Harings: “Aurubis is een aantrekkelijke werkgever, zoals blijkt uit de sterke boodschappen en foto’s van onze medewerkers”

Koper, goud, zilver, platinum — Aurubis staat voor waardevolle metalen. Met het statement “Jij bent ons meest waardevolle element” benadrukt Aurubis het belang van haar medewerkers en plaatst hen centraal in haar nieuwe employer brand.

“Demografische en maatschappelijke veranderingen leiden tot toenemende concurrentie om specialisten voor de industrie van vandaag en de toekomst. Aurubis is pionier op het vlak van relevante maatschappelijke kwesties. We zijn een aantrekkelijke werkgever en groeien internationaal met onze strategie “Driving Sustainable Growth”, waarbij we aantrekkelijke jobs bieden. De nieuwe campagne gaat in op de kern van dit alles,” vertelt Roland Harings, CEO van Aurubis.

Meer dan 7.000 medewerkers in meer dan 20 vestigingen wereldwijd verwerken ruwe materialen tot waardevolle metalen en producten bij Aurubis. Die producten vormen de basis voor een duurzame samenleving, energietransitie, digitalisering en circulaire economie.

Het ontwerpconcept van het nieuwe employer brand haalt inspiratie uit het cruciale belang van Aurubis voor de samenleving, naast andere aspecten. Het toont de diversiteit van de Aurubis medewerkers in een breed aanbod aan werkomgevingen binnen het multimetaalbedrijf. Gebaseerd op het periodiek systeem en zijn 118 elementen, tonen meer dan 35 beelden medewerkers als een extra 119e element. Het “meest waardevolle element” om een beslissende persoonlijke bijdrage te leveren aan het gezamenlijk overwinnen van belangrijke uitdagingen van vandaag en morgen.

Het nieuwe Employer Brand is gebaseerd op een uitgebreide studie waaraan ongeveer 150 medewerkers van de Aurubis Groep deelnamen tijdens workshops en interviews. Samen hebben ze uitgewerkt waar Aurubis voor staat en wat het bedrijf uniek maakt.
 

Stabiel & wendbaar, Hands-on & high-tech, Bekwaam & uiterst duurzaam

Het nieuwe Employer Brand bestaat uit drie kernelementen:

Stabiel & wendbaar: Aurubis staat als werkgever voor stabiliteit met haar solide bedrijfsmodel, zelfs in moeilijke tijden. Tegelijk is het bedrijf voortdurend in beweging met de ambitie om het meest efficiënte en duurzame smelternetwerk te zijn en metalen te produceren voor een moderne wereld.

Hands-on & high-tech: Bij Aurubis gaan medewerkers gepassioneerd aan de slag met metallurgie en unieke productieprocessen. Aurubis verbetert ook voortdurend haar technologieën en processen.

Bekwaam & uiterst duurzaam: Meer dan 7.000 medewerkers wereldwijd zetten dagelijks op verantwoorde wijze ruwe materialen om tot waardevolle producten die een cruciale bijdrage leveren aan de transitie naar meer duurzaamheid.

"Tijdens workshops en tijdens foto- en videoshoots was het altijd duidelijk hoe enthousiast onze collega's zijn over Aurubis. Ik ben zo trots op hoe betrokken iedereen was bij de ontwikkeling van het nieuwe employer brand," zei Marcel Kloska, Team Lead Global Employer Branding, Recruiting & Talent Acquisition. Hij leidt het Global Employer Brand projectteam, dat bestaat uit experts in human resources en communicatie. Die trots en passie zijn precies wat het nieuwe employer brand wil weerspiegelen - bijvoorbeeld op onze website of social media, in jobadvertenties en carrièrebeurzen.

Aurubis, toonaangevende globale leverancier van non-ferrometalen, investeert momenteel ongeveer € 1,7 miljard in strategische projecten. Die investeringen zullen de core business veiligstellen en versterken, groeimogelijkheden in recycling nastreven en het industriële leiderschap van het bedrijf op het vlak van duurzaamheid uitbreiden. Met haar strategie "Metals for Progress: Driving Sustainable Growth" gaat Aurubis door op een succesvolle koers; de eerste investeringen zullen dit jaar in productie gaan. Aurubis heeft getalenteerde medewerkers nodig voor dat alles op alle Aurubis vestigingen wereldwijd: nu en in de toekomst.
 

CONTACT
Kathleen Thys
Kathleen Thys

Watertorenstraat 35, 2250 Olen

Phone 014 24 33 57
Schrijf e-mail
Valerie Peeraer
Valerie Peeraer

Communications

Phone (+32) 014 24 33 08
Schrijf e-mail